Werken bij COMM

Bij COMM zijn we regelmatig op zoek naar enthousiaste en inspirerende mensen die ons team komen versterken. Zie hieronder de openstaande vacatures.


STAGIAIR(E) MARKETING & COMMUNICATIE

Kom jij de afdeling Marketing ondersteunen? Wij zoeken een fulltime marketing en/of communicatie stagiair(e) voor minimaal 20 weken vanaf eind augustus 2018.

Wij zijn COMM - het in 2017 vernieuwde Museum voor Communicatie. Door deze renovatie is het museum weer helemaal in trek bij museumbezoekers die hier op interactieve wijze het verleden en het heden van communicatie kunnen ervaren. De meest moderne communicatiemiddelen zijn aanwezig en de eventzalen zijn uitgebreid. Daarnee is het vernieuwde museum ook uitstekend geschikt voor zakelijke bijeenkomsten tot 600 personen. Als derde doelgroep kennen wij de scholen, die veelvuldig een bezoek brengen om hun kennis te vergroten op het gebied van communicatie.

Als Stagiair(e) Marketing & Communicatie werk je mee op de afdeling Marketing. Deze afdeling is verantwoordelijk voor branding, PR en het ontwikkelen van alle on- en offline marketingactiviteiten voor COMM.

Je komt in een gezellig en gedreven team te werken en je zult in de breedste zin betrokken worden bij de afdeling. 

Wat ga je doen? 

  • Actief aan de slag met social media en engagement 
  • Verzamelen en schrijven van content t.b.v. de website
  • Coördineren van vlogs
  • Aanpassingen maken op de website
  • Allround coördinerende (administratieve/plannings) werkzaamheden waardoor het reilen en zeilen van een toonaangevende marketingafdeling wordt ondersteund
  • Je stagevergoeding bedraagt € 450,- per maand

Wie ben jij? 

Wij zoeken een energieke en ambitieuze stagiair(e) die voldoet aan het volgende profiel: 

  • MBO of HBO student in de richting van marketing en/of communicatie
  • Creatief, resultaatgericht, accuraat en zelfstandig
  • Jij denkt in kansen en mogelijkheden
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal

Maar bovenal ben je een prettige persoonlijkheid, houd je je aan de regel: afspraak is afspraak en werk je graag in een team. Ben je enthousiast geworden en voor minimaal ca. 5 maanden beschikbaar vanaf eind augustus? Stuur dan een verrassende (video-)cv en een korte begeleidende brief naar Ingrid.saarloos@comm.nl.

Je krijgt altijd reactie van ons en wij streven ernaar om eind mei de gesprekken in te plannen.


SYSTEEMBEHEERDER ICT EN TECHNIEK

Van een museum dat de geschiedenis van post, telefonie en telegrafie tentoonstelt, ontwikkelt COMM - Museum voor Communicatie in Den Haag zich in 2017 tot een nieuwe categorie museum. Een instituut waar je de kunst van communicatie leert verstaan door te ervaren wat de impact van communicatie is op de maatschappij en op jezelf.

Ervaren doe je door de interactieve museumexperiences. COMM beschikt over een van de grootste newsrooms van Europa, een webcaststudio met uitgebreide livestreammogelijkheden en luxe vergaderzalen met videoconference mogelijkheden. Tien inspirerende ruimtes, voor 6 tot 350 personen, waaronder de monumentale Theosofentempel. Voor recepties of diners in een handomdraai ruimte voor groepen tot wel 600 personen. Of word lid van de Club, waar je kunt werken, socializen en andere leden kunt ontmoeten. 

Draag zelf bij aan de kunst van communicatie

Heb je een sterk gastgerichte en proactieve persoonlijkheid, ben je gedreven in het behalen van de bedrijfs- en teamdoelstellingen? Dan is dit een unieke kans in een geheel vernieuwde omgeving jouw ICT en Techniek ervaring in te zetten.

COMM solliciteren naar de vacature Systeembeheerder ICT en Techniek (24-32 uur per week)

Werkzaamheden & verantwoordelijkheden

  • Zorgt ervoor dat alle ICT-voorzieningen, audiovisuele middelen en technische installaties steeds operationeel zijn, waar nodig verbeterd, onderhouden worden, zodanig dat op deze wijze zorg gedragen wordt voor de continuïteit van (de kantoor-) en museale netwerken en voorzieningen
  • Lost waar nodig alle eerstelijns ICT, AV- en technische problemen op
  • Signaleert en acteert op storingen en onderhoudt in samenspraak met de leveranciers de systemen en installaties en adviseert over mogelijkheden voor praktische oplossingen en verbeteringen
  • Instrueert Hospitality Duty Management actief voor anticiperen op eerstelijns ICT vraagstukken en speelt een actieve rol binnen het Hospitality Duty Team voor een optimale gasttevredenheid richting de gasten van COMM
  • Beheert de technische-, AV installaties en ruimtes inclusief alle beschikbare hardware en software
  • Geeft de ondersteuningsverzoeken door die in de tweede lijn bij de leveranciers opgelost moeten worden en bewaakt de voortgang van de uitgezette ondersteuningsverzoeken
  • Zorgt als professional ervoor dat hij/zij op de hoogte blijft van alle nieuwe en relevante ontwikkelingen op zijn of haar vakgebied en komt met voorstellen voor de Manager Operations voor actualisering van zijn of haar kennis
  • Is de contactpersoon voor alle ICT bedrijven van COMM die als dienstverlener en/of als partner aan COMM zijn verbonden en is een volwaardig gesprekspartner inhoudelijk
  • Weet de hospitalitygedachten uitstekend te vertalen en te combineren met de werkzaamheden in eigen vakgebied, verricht zijn werkzaamheden op een kundige, daadkrachtige, proactieve, servicegerichte en zorgvuldige wijze
  • Springt in bij momenten van piekbelastingen in het Hospitality Duty team of wanneer om welke reden dan ook assistentie benodigd is in de opvang van bezoekers en klanten
  • Heeft bereikbaarheidsdiensten, coördineert going concern situatie binnen Hospitality Duty team bij afwezigheid

Profiel

Je bent een enthousiaste professional met inhoudelijke kennis van ICT, techniek en multimedia. Je bent goed op de hoogte van de ontwikkelingen in je vakgebied en je kunt ideeën omzetten in voorstellen die de (financiële) doelstellingen van het museum ondersteunen. Je bent bereid en in staat buiten de gebaande paden te denken, zonder het belang van verantwoorde en zorgvuldige ICT en techniek uit het oog te verliezen. Door deze praktische en vaktechnische houding ben je een kundige gesprekspartner voor collega’s uit diverse disciplines. Verder:

  • Affiniteit en aantoonbare kennis en ervaring van ICT en technische installaties
  • Behendigheid in AV en museaal technisch support is een pré
  • Een dienstverlenende instelling en kan hier zelf ook uitvoering aan geven
  • Minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare hands-on functie
  • Oog voor details voor het vorm en inhoud geven van de hospitality gedachten.
  • Goed en praktisch probleemoplossend vermogen
  • Daadkracht en hands-on mentaliteit
  • Goed kunnen plannen en organiseren
  • Een goede antenne hebben voor de wensen en belevingen van anderen en hier ook gericht actie op kunnen ondernemen
  • Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden
  • Een echte teamplayer maar kan ook goed zelfstandig werken
  • Kan samenwerken met pool van stagiaires op het eigen vakgebied

Competenties

  • Hands-on mentaliteit
  • Probleemoplossend
  • Plannen en organiseren
  • Mondelinge communicatie
  • Initiatief
  • Zorgvuldigheid
  • Klantgerichtheid

Je hebt een MBO-opleiding, bij voorkeur in ICT beheer en -management of elektrotechniek met aanvullende ICT kennis.

Wat bieden wij?

Wij bieden een contract voor een jaar met uitzicht op een voortzetting van de aanstelling. Het salaris ligt, afhankelijk van opleiding en ervaring tussen € 1.943,- en € 2.615,- bruto per maand bij een volledige werkweek (40 uur per week).

Interesse

Voor meer informatie over de functie en/of over COMM kun je contact opnemen met Mathilde van den Berg, HR manager via mathilde.vandenberg@comm.nlof 070-330 75 01.

Om direct te solliciteren mail je je CV en motivatie naar mathilde.vandenberg@comm.nl onder vermelding van ‘Systeembeheerder ICT en Techniek’.


VACATURE VRIJWILLIGER BIBLIOTHEEK

Communicatie is echt jouw ‘ding’. Hoe mooi is het dan als je jouw vak kunt uitoefenen waar je wordt omringd door alles wat met communicatie te maken heeft? COMM - Museum voor Communicatie, is dé plek waar bezoekers de kunst van communiceren gaan verstaan.

De vacature Vrijwilliger Bibliotheek bij COMM in Den Haag daagt je uit om

Bezoekers blij te maken, te adviseren en wegwijs maken in bibliotheek. Jij bent het eerste gezicht als de bezoekers de bibliotheek in komen op de vierde verdieping van het Museum voor Communicatie. Om bezoekers blij te maken weet je dat je soms net dat ene stapje extra moet zetten, maar eigenlijk hoeven we jou dat niet te vertellen. Die extra stap gaat bij jou als vanzelf, met een glimlach.

Als Vrijwilliger Bibliotheek bij COMM ga jij

Bezoekers, op een energieke wijze ontvangen, informeren, adviseren en de weg wijzen binnen de boekenwereld in de bibliotheek. En kun je met jouw expertise en kennis ook inspringen op de museumvloeren.

COMM in Den Haag: jouw nieuwe werkgever?

COMM is op 3 november 2017 heropend. COMM leert bezoekers over communicatie en laat zien wat voor effect het heeft op de maatschappij en op zichzelf. Het is een plek om te leren, te doen en ervaringen uit te wisselen door middel van interactieve museumexperiences, workshops, lezingen, debatten en te socializen.

Je versterkt het museumteam dat bestaat uit 30 mannen en vrouwen: jonge getalenteerde vakspecialisten met ondernemersdrang die allemaal gedreven en enthousiast bijdragen aan een maximale klanttevredenheid. COMM heeft verschillende handige (smartphone) apps om met hun medewerkers te communiceren.

COMM in Den Haag: jouw nieuwe werkplek?

In één van de gezelligste stadswijken in Den Haag (het Zeeheldenkwartier)  vind je COMM - Museum voor Communicatie. Tussen het Vredespaleis en Paleis Noordeinde in en gesitueerd in een prachtig historisch pand. COMM is ook goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Via de halte Alexanderplein stap je met 2 minuten het museum binnen.

De ideale Vrijwilliger Bibliotheek voor deze vacature bij COMM brengt mee

  • Een minimaal MBO-denkniveau
  • Je bent gastvrij en efficiënt opvangen van bezoekers en klanten in de bibliotheek
  • Je kunt nieuwe boeken, tijdschriften, documentatie registreren in de daartoe aangewezen digitale systemen (Adlib Bibliotheek en Worldcat)
  • Jij kunt flexibel en snel zoeken binnen de beschikbare informatiebronnen op verzoek van de klant of bezoeker
  • Jij kunt op piek momenten inspringen op andere museumvloeren waarbij zorgdragen voor een gastvrije opvang en begeleiding
  • Je hebt in de bibliotheek en op de museumvloer oog voor informatieverstrekking, toezicht houden op de tentoongestelde objecten, apparatuur en installaties voor de verhoging van de museale beleving en inspiratie op de andere museumvloeren
  • Je weet zowel intern als extern professioneel en enthousiast een organisatie te vertegenwoordigen en te presenteren
  • Je bent praktisch en kunt snel een zoeken en registreren en oplossen
  • Je hebt een goede antenne voor de wensen en belevingen van anderen en kan hier ook gericht actie op ondernemen
  • Je hebt goede mondelinge uitdrukkingsvaardigheden
  • Relevante werk of stage ervaring in een vergelijkbare functie
  • Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal goed in woord
  • Je bent flexibel inzetbaar, ook in de avonduren en weekenden
  • Communiceren is je tweede natuur
  • Een smartphone waarop je de apps kunt downloaden waarmee COMM communiceert

Wat bieden wij?

Een goede vrijwilligersovereenkomst met uitstekende voorwaarden en bijkomende extra’s.

Interesse?

Voor meer informatie over de functie en/of over COMM kun je contact opnemen met Mathilde van den Berg, HR manager via mathilde.vandenberg@comm.nl of 070-330 75 01.

Om direct te solliciteren mail je je CV en motivatie naar mathilde.vandenberg@comm.nl onder vermelding van ‘Vrijwilliger Bibliotheek’.


VACATURE VRIJWILLIGER HOST(ESS)

Communicatie is echt jouw ‘ding’. Hoe mooi is het dan als je jouw vak kunt uitoefenen waar je wordt omringd door alles wat met communicatie te maken heeft? COMM - Museum voor Communicatie, is dé plek waar bezoekers de kunst van communiceren gaan verstaan.

De vacature ‘Vrijwilliger Host(ess)’ bij COMM in Den Haag daagt je uit om

Bezoekers blij te maken en ze een onvergetelijk dagje uit te bezorgen. Jij bent het eerste gezicht dat bezoekers van het Museum voor Communicatie zien. Om bezoekers blij te maken weet je dat je soms net dat ene stapje extra moet zetten, maar eigenlijk hoeven we jou dat niet te vertellen. Die extra stap gaat bij jou als vanzelf, met een glimlach.

Als Host(ess) bij COMM ga jij

Bezoekers, klanten en leveranciers op energieke wijze ontvangen, informeren, adviseren en de weg wijzen. Inspringen op andere plekken bij drukte.

COMM in Den Haag: jouw nieuwe werkgever?

COMM is een unieke, leerzame omgeving. COMM - Museum voor Communicatie leert bezoekers over communicatie en laat zien wat voor effect het heeft op de maatschappij en op zichzelf. Het is een plek om te leren, te doen en ervaringen uit te wisselen door middel van interactieve museumexperiences, workshops, lezingen, debatten en te socializen.

Je versterkt het museumteam dat bestaat uit 30 mannen en vrouwen: jonge getalenteerde vakspecialisten met ondernemersdrang die allemaal gedreven en enthousiast bijdragen aan een maximale klanttevredenheid. COMM heeft verschillende handige (smartphone) apps om met hun medewerkers te communiceren.

COMM in Den Haag: jouw nieuwe werkplek?

In één van de gezelligste stadswijken in Den Haag (het Zeeheldenkwartier)  vind je COMM - Museum voor Communicatie. Tussen het Vredespaleis en Paleis Noordeinde in en gesitueerd in een prachtig historisch pand. COMM is ook goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Via de halte Alexanderplein stap je met 2 minuten het museum binnen.

De ideale Host(ess) voor deze vacature bij COMM brengt mee

  • Een minimaal MBO-denkniveau
  • Je bent gastvrij en efficiënt opvangen van bezoekers en klanten
  • Je weet zowel intern als extern professioneel en enthousiast een organisatie te vertegenwoordigen en te presenteren
  • Je bent praktisch en kunt snel een probleem kunnen oplossen
  • Je hebt een goede antenne voor de wensen en belevingen van anderen en kan hier ook gericht actie op ondernemen
  • Je hebt goede mondelinge uitdrukkingsvaardigheden
  • Relevante werk of stage ervaring in een vergelijkbare functie
  • Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal goed in woord
  • Je bent flexibel inzetbaar, ook in de avonduren en weekenden
  • Communiceren is je tweede natuur
  • Een smartphone waarop je de apps kunt downloaden waarmee COMM communiceert

Wat bieden wij?
Een goede vrijwilligersovereenkomst met uitstekende voorwaarden en bijkomende extra’s.

Interesse?
Voor meer informatie over de functie en/of over COMM kun je contact opnemen met Mathilde van den Berg, HR manager via mathilde.vandenberg@comm.nl of 070-330 75 01.

Om direct te solliciteren mail je je CV en motivatie naar mathilde.vandenberg@comm.nl onder vermelding van ‘Vrijwilliger Host(ess)’.