COMM Academy

Je evenement of vergadering verrijken met een inspirerende en interessante communicatie workshop? In onze workshops leer je anders tegen dingen aan te kijken en ervaar je de impact van communicatie. De perfecte manier om met de juiste mindset een meeting of evenement in te gaan. 


Presentatie

Workshops Zakelijk 

Tijdsduur Aantal personen
Omgaan met de Media 95,- pp 90 min 6-12
Bind je klanten met social media 65,- pp 90 min 6-12
Zakelijk flirten

395,-

groep

90 min max 15 personen
Schrijven voor nieuwsgierigen

95,-

90 min 8-12 
Video Cv

45,-

90 min 6-16
Versterk je boodschap

95,-

90 min
6-8 
Verminder onbegrip in je communicatie

95,-

90 min 6-8 
Actief luisteren en de juiste vragen stellen

95,-

90 min 6-8 
Feedback geven

95,-

90 min 6-8
Fake News

395,- - 495,-

90 min in overleg

Zakelijke trainingen

(alleen op aanvraag)

Tijdsduur Aantal personen
Bind je klanten met Social Media 295,-/395,- pp 3 of 7 uur 6-20
Creativiteit en idee generatie 295,- pp 3 uur 6-20
Mediatraining 1095,- pp 3 uur 1
Personal Branding 295,- pp 3 uur 6-20
Storytelling 295,- pp 3 uur 6-20
Schrijven voor nieuwsgierigen 395,- pp 2x3 uur 6-12
Zakelijk schrijven 395,- pp 2x3 uur 6-12
Social media 395,- pp 2x3 uur 6-12

Workshops 


Workshop Omgaan met media

De workshop ‘Omgaan met de media’ gaat over het belang van vrijheid van meningsuiting. Een belangrijk goed in een democratie zoals we die in Nederland kennen. In de wereld om ons heen zien we dat die vrijheid nogal eens onder druk staat. Denk aan Amerika met en een president die voortdurend de betrouwbaarheid van de media ter discussie stelt en de opkomst van het begrip ‘fake news’. Maar ook elders (Rusland, China, Afrika en Azië) staan de vrijheid van meningsuiting en de persvrijheid er niet goed voor. Moeten we daarvoor in Nederland ook bang zijn, of zijn onze media, onze journalisten en de burgers in ons land, daartegen voldoende bestand? Tijdens de workshop bekijken we wat eigenlijk ‘nieuws’ is en hoe journalisten daarmee omgaan. Daarbij gaat het niet alleen over de traditionele media (kranten, radio en televisie) maar ook over sociale media en burgerjournalistiek. Aan de hand praktische opdrachten ervaren deelnemers hoe het is om journalist te zijn en hoe organisaties om kunnen gaan met hun omgeving: hoe kun je vaststellen welke identiteit je organisatie heeft en hoe kun je die proberen te veranderen?

Workshop Bind je klanten met Social media

Wat zeggen klanten online over jouw bedrijf? En hoe kun je daar dan het beste op reageren? Dat zijn de vragen die centraal staan in de workshop ‘Bind je klanten met sociale media’. Deze workshop is geschikt voor bedrijven en organisaties die willen starten met webcare-activiteiten, óf die de eerste stappen al hebben gezet, maar webcare naar een hoger plan willen tillen. Sociale media hebben de wereld van klantenservice definitief veranderd. In een interactieve sessie onderzoek je met de deelnemers hoe zij actief luisteren en monitoren kunnen gebruiken om hun service te verbeteren en klanten te binden. Je behandelt daarbij vragen als: Wat is de juiste tone of voice voor jouw bedrijf? Hoe snel moet je reageren? Wie vertrouw je toe om online vragen te beantwoorden? Maar ook: hoe ga je om met lastige discussies en wat doe je wanneer zich een bedrijfscrisis voordoet.

Workshop Zakelijk flirten

Iedereen wil wel eens iets eerder weg van zijn werk of wil wel eens een vrije dag die hij helaas nog niet geregeld heeft. Of wil graag dat een collega dat ene stukje werk overneemt, dat hij een vergadering wil overslaan, nog een paar extra dagen kan krijgen voor een deadline. (welke dingentjes zijn dat bij specifiek deze cursisten?). En altijd weer is het de vraag: krijg ik het voor elkaar?In de workshop Zakelijk Flirten leer je op een luchtige manier om iets van een ander gedaan te krijgen. Door theateropdrachten wordt je je bewust van je uitstraling en lichaamshouding, je stem en intonatie. En om te improviseren: om in het moment creatief en innovatief te denken.
Zodat het je de volgende keer wél lukt om die deadline te verplaatsen.

Workshop Versterk je Boodschap

In de Workshop Versterk je Boodschap leer je wat de invloed is van non-verbale communicatie. Je leert non-verbale signalen te herkennen en hoe je die informatie kunt gebruiken. Je ontdekt hoe je jouw boodschap versterkt als je non-verbale communicatie klopt met wat je zegt.
• Non-verbale communicatie
• De eerste indruk
• Lichaamstaal
• Stemgebruik

Workshop Verminder Onbegrip in je Communicatie

In de workshop Verminder Onbegrip in je Communicatie leer je wat aannames zijn en hoe deze zorgen voor onbegrip voor elkaar. Je leert hoe je concreter kan communiceren waardoor je ander je boodschap beter kan ontvangen
• Miscommunicatie herkennen
• Observatie of Interpretatie
• Omgaan met aannames

Workshop Actief Luisteren en de Juiste vraag Stellen

In de workshop Actief Luisteren en de Juiste vraag Stellen leer je hoe je goed kan aansluiten bij de ander. Er wordt geoefend met luisteren, samenvatten en doorvragen, zodat je sneller weet wat de ander nu werkelijk bedoelt. Als je daarbij aansluit bereik je sneller je doel.
• Eerst de ander goed begrijpen
• Goed luisteren naar elkaar
• Doorvragen

Workshop Feedback Geven

In de Workshop Feedback Geven leer je hoe je op een goede manier feedback kunt geven en hoe je weerstand tegen feedback kan verminderen.
• Feedback geven op de juiste manier
• Weerstand verminderen
• Omgaan met de reactie op feedback

Workshop Creatief Schrijven

Pen ik dat? Ontdek wat er uit je fineliner kan vloeien en doe mee met de workshop Schrijven voor Nieuwsgierigen! Door verrassende en onvoorspelbare oefeningen tover je ideeën tevoorschijn waarvan je niet wist dat je ze had.
Leer zowel proza- als poëzietechnieken gebruiken. Maak kennis met genres die zomaar op jouw lijf geschreven kunnen zijn – weleens een column geprobeerd? Of een scheldgedicht? Een ode of een ZKV (Zeer Kort Verhaal)? En bovenal: verras en vermaak jezelf en je mede-schrijvers!

Workshop Video CV

Wie je bent is tegenwoordig net zo belangrijk als wat je kunt. Bedrijven zijn daarom steeds meer geïnteresseerd in de persoon achter het CV. In deze workshop leren deelnemers zichzelf goed te presenteren in een korte video. Een pitch van dertig seconden. Ze leren nadenken over wie ze zijn, wat ze uniek maakt en wat ze belangrijk vinden. Daarna werken ze samen om dit kort en krachtig over te brengen. De workshop helpt niet alleen bij het opnemen van een video CV/pitch, maar is ook waardevol bij iedere introductie in hun verdere carrière. Ze zullen zichzelf en hun ideeën immers nog vaak moeten voorstellen. Aan het eind van de workshop heeft iedere deelnemer een persoonlijke video en de basis voor een sollicitatieprofiel van HelloHired. Zo kunnen ze succesvol solliciteren naar hun droombaan. De workshop verhoogt het bewustzijn en geeft deelnemers de kracht om hun eigen verhaal te vertellen. Want als je trouw blijft aan jezelf, dan komt die leuke baan vanzelf.


Trainingen

Bind je klanten met Social media

Wat zeggen klanten online over jouw bedrijf? En hoe kun je daar dan het beste op reageren? Dat zijn de vragen die centraal staan in de workshop ‘Bind je klanten met sociale media’. Deze workshop is geschikt voor bedrijven en organisaties die willen starten met webcare-activiteiten, óf die de eerste stappen al hebben gezet, maar webcare naar een hoger plan willen tillen. Sociale media hebben de wereld van klantenservice definitief veranderd. In een interactieve sessie onderzoek je met de deelnemers hoe zij actief luisteren en monitoren kunnen gebruiken om hun service te verbeteren en klanten te binden. Je behandelt daarbij vragen als: Wat is de juiste tone of voice voor jouw bedrijf? Hoe snel moet je reageren? Wie vertrouw je toe om online vragen te beantwoorden? Maar ook: hoe ga je om met lastige discussies en wat doe je wanneer zich een bedrijfscrisis voordoet.

Iedereen wil wel eens iets eerder weg van zijn werk of wil wel eens een vrije dag die hij helaas nog niet geregeld heeft. Of wil graag dat een collega dat ene stukje werk overneemt, dat hij een vergadering wil overslaan, nog een paar extra dagen kan krijgen voor een deadline. (welke dingentjes zijn dat bij specifiek deze cursisten?). En altijd weer is het de vraag: krijg ik het voor elkaar?

Creativiteit en idee generatie

Creatief ben je of ben je niet. Je kunt het niet leren. Of toch wel? In deze training krijg je inzicht, inspiratie en praktische werkvormen aangereikt voor het optimaal aanboren en benutten van je eigen creativiteit en die van je organisatie. Leer hoe je sneller op creatieve ideeën komt én hoe je van al die ideeën de meest kansrijke selecteert. “Creativiteit is atletiek van de hersenen,” wordt wel eens gezegd. Tijdens deze training oefenen we met de vijf belangrijkste basistechnieken. Deze passen we meteen toe in een creatief proces. Maak maar alvast tijd vrij in je agenda, want je verlaat deze training gegarandeerd met een hoofd vol inspiratie en nieuwe ideeën waar je meteen mee aan de slag wilt!

Mediatraining

De workshop ‘Omgaan met de media’ gaat over het belang van vrijheid van meningsuiting. Een belangrijk goed in een democratie zoals we die in Nederland kennen. In de wereld om ons heen zien we dat die vrijheid nogal eens onder druk staat. Denk aan Amerika met en een president die voortdurend de betrouwbaarheid van de media ter discussie stelt en de opkomst van het begrip ‘fake news’. Maar ook elders (Rusland, China, Afrika en Azië) staan de vrijheid van meningsuiting en de persvrijheid er niet goed voor. Moeten we daarvoor in Nederland ook bang zijn, of zijn onze media, onze journalisten en de burgers in ons land, daartegen voldoende bestand? Tijdens de workshop bekijken we wat eigenlijk ‘nieuws’ is en hoe journalisten daarmee omgaan. Daarbij gaat het niet alleen over de traditionele media (kranten, radio en televisie) maar ook over sociale media en burgerjournalistiek. Aan de hand praktische opdrachten ervaren deelnemers hoe het is om journalist te zijn en hoe organisaties om kunnen gaan met hun omgeving: hoe kun je vaststellen welke identiteit je organisatie heeft en hoe kun je die proberen te veranderen?

Personal Branding

"In de huidige markt is iedereen een merk. Je gebruikt je persoonlijkheid, kennis en ervaring om je te onderscheiden van anderen. Je laat werkgevers en/ of klanten zien wie je bent en waar je voor staat.
Dat helpt je op weg naar succes en vooral fun! Bouw jouw eigen merkbelofte. Wie ben je en wat beloof je?
• Welke middelen gebruik je om jezelf te positioneren?
• Hoe zet je sociale media in om doelen te bereiken?
• Hoe kies je welke uitstraling bij jou past in uitingen?
• Hoe vind je ultieme baan of droomopdracht?
• Hoe pas je personal branding toe binnen je huidige baan?

Storytelling

"Wat is storytelling? Storytelling is de vorm waarin mensen van nature communiceren. Verhalen zijn daarom een krachtig en effectief communicatiemiddel om mensen te verbinden. Ook om abstracte zaken als visie, strategie en waarden te vertalen naar relevante doelgroepen.
• Hoe vertaal je een merkstrategie naar een pakkend verhaal?
• Hoe overtuig je (potentiele) klanten op een authentieke manier?
• Hoe bouw je een blijvend sterk merk?
• Hoe creëer je eenheid in het verhaal binnen alle lagen van een organisatie?
• Hoe maak je gebruik van de juiste constante visualisatie ter ondersteuning van het verhaal?

Schrijven voor Nieuwsgierigen

Pen ik dat? Ontdek wat er uit je fineliner kan vloeien en doe mee met de workshop Schrijven voor Nieuwsgierigen! Door verrassende en onvoorspelbare oefeningen tover je ideeën tevoorschijn waarvan je niet wist dat je ze had.
Leer zowel proza- als poëzietechnieken gebruiken. Maak kennis met genres die zomaar op jouw lijf geschreven kunnen zijn – weleens een column geprobeerd? Of een scheldgedicht? Een ode of een ZKV (Zeer Kort Verhaal)? En bovenal: verras en vermaak jezelf en je mede-schrijvers!

Zakelijk Schrijven

Goed zakelijk communiceren? Kwestie van goed schrijven. Wie geregeld werkteksten schrijft, weet dat helder zakelijk schrijven niet vanzelf gaat. In de workshop Zakelijk Schrijven krijg je de basics in de vingers.
Leer het hoofddoel van je tekst bepalen. Weet voor wie je schrijft en spreek je doelgroep op een passende manier aan. Zet je lezers aan tot actie. Verzin een originele invalshoek. Lees je eigen en andermans tekst kritisch en stuur een tekst de wereld in die je lezer wíl lezen.

Social Media

Weten wat voor núttigs je kunt doen met Facebook, LinkedIn, Twitter en Instagram? Deze workshop leert je social media goed gebruiken. Ontdek hoe ze werken, en zet social media in voor jou en je werk.
Bij social media draait (bijna) alles om volgers en likes: hoe meer, hoe groter je bereik. Een goed profiel is een eerste start. En dan jouw verhaal, jouw boodschap. Met welke content (inhoud) bereik je zo veel mogelijk mensen? Na deze workshop ben je een socialmediavaardige start-up!

Jouw workshop in COMM Academy?

De communicatie workshops en trainingen ontwikkelen we samen met verschillende partners. Ben je zelf een expert en heb je een workshop of training voor professionals die echt niet mag missen in onze COMM Academy? Neem dan contact op met Team COMM.

Wil je meer informatie of een offerte aanvragen? Vraag dan vrijblijvend naar de mogelijkheden. We helpen je graag om van je evenement een succes te maken.

Contactgegevens

Zeestraat 82
2518 AD Den Haag
E: service@comm.nl
T: 070 330 75 70
Zakelijk:
E: events@comm.nl
T: 070 330 75 75 
Contact

Bewaren

Bewaren

Bewaren